utorok 22. decembra 2020

Do posledního dechu

V poslednú dobu som sa ocitla v (ne)malej čítacej kríze a Bryndza ma z nej veľmi rýchlo a úspešne vytrhol. Od tohto britského autora, žijúceho na Slovensku, som čítala jeho prvotinu Dievča v ľade, ktorá bola doslova... všade... a Nočný lov, ktorý sa mi veľmi páčil. Štvrtý prípad Eriky Fosterovej - Do posledného dychu - ma nadchol rovnako ako jej druhý prípad (ak nie aj o niečo viac). 

A prečo? Hlavne kvôli absolútne nechutnom a slizkom sériovom vrahovi, ktorý bol v tejto knihe vykreslený až nadmieru živo a vždy, keď som sa ocitla v jeho hlave, začínalo mi byť čoraz väčšmi nevoľno a po niekoľkých takýchto "myšlienkových prepadoch" do jeho vnútra som musela knihu odložiť. 

V tomto prípade sa Bryndza zameral na problematiku sociálnych sietí. Na jednej strane môžu človeku dobre slúžiť a spájať ľudí na celom svete, ale na druhej strane poskytujú ľahký prístup k údajom, ktoré by sme o sebe asi nechceli dať vedieť hocikomu na ulici. Je dôležité strážiť si obsah toho, čo vypustíme do éteru... Uvedomuje si to aj samotný autor a v tomto diele to vykreslil dokonale.

Hlavná vyšetrovateľka Erika Fosterová mi je celkom sympatická a nemám s ňou žiadny problém, takže jej myšlienkové pochody rada čítam a neodvraciam oči od odporu. Myslím si, že je dosť silnou osobnosťou už len kvôli tomu, že v osobnom živote volí radšej samotu než falošnú spoločnosť. No a ako je to už v detektívkach bežné, v kontajneri sa nájde... mŕtve telo mladého dievčaťa. A započne pátranie. Pomaly, ale isto, začnú pribúdať rovnako naaranžované obete s početnými reznými ranami na tele. Zistí sa, že všetky dievčatá si pred smrťou dohodli schôdzku s nejakým úspešným a príťažlivým mužom na internete. Ten Niekto však použil anonymný webový prehliadač, cez ktorý ho nedokážu vystopovať... Kto ďalší príde pod ruky sadistickému vrahovi?

Asi v polovici knihy som sa, konečne, ocitla v mysli tohto podivína, ktorý vraždil kvôli osobnému uspokojeniu a... boli to, vskutku, mrazivé myšlienkové pochody. Bryndza je asi jediný autor, pri ktorom mi vôbec neprekáža, že odhalí vraha už niekde v polovici príbehu. Beriem to ako celkom inovatívny krok pri skladaní zápletky v rámci detektívnych príbehov.   

Na toto dielo budem, rozhodne, myslieť ešte niekoľko týždňov. A kvitujem autorovo rozhodnutie zahrnúť do prípadu problematiku sociálnych sietí. Možno práve vďaka tejto knihe sa viac ľudí zamyslí nad ich "významom" vo svojich životoch. Virtuálny obrázok sa totiž nemusí zhodovať s obrázkom človeka v realite.

🌟🌟🌟🌟🌟 5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára