štvrtok 23. mája 2019

Apollinaire - Keď náhle odídeš


Keď náhle odídeš slova ti nepoviem
I jeseň vráti sa a dočkám sa i leta
Aj keď ťa nenájdem vždy budeš pre mňa svätá
U tvojich mĺkvych dvier psom strážnym zostanem
Keď náhle odídeš slova ti nepoviem

Vo všetkom budeš ty budem ťa hľadať znova
V zábleskoch veselých zlatníckych starých skríň
Zo šperkov pochybných spomienok dávnych chvíľ
Perlete na nechtoch lesk úst som vyformoval
Vo všetkom budeš ty budem ťa hľadať znova

V tme noci hlbokých som tvoje vlasy hladil
Za luny jagavej tvár mdlá sa mi sníva
Pretože odchádzaš nech sila dobrotivá
Pritiahne hviezdnu noc i celý hviezdny nadir
                                                            Za noci hlbokej som tvoje vlasy hladil

Keď jeseň vráti sa v šuchote suchých listov
Hodvábom zašuští i závan tvojich šiat
V predtuche zmätenej a cítiac ťa tak blízko
Zvädlý list rozvonia jak čerstvá vonná vňať
Keď jeseň vráti sa tajomným krokom listov

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára