piatok 24. mája 2019

E. A. Poe - Annabel Lee ♥


I žila kdys, je tomu roků juž řad,
u moře v království
mladičká dívka, již mohli jste znát
dle jména Annabel Lee;
ta s myšlenkou žila jen napořád,
že má mne ráda, že rád mám já ji.


Byl dítě jsem, ona dítě též
v tom u moře království;
víc naše láska byla než láska
má i mé Annabel Lee,
že křídlatí serafi v Nebesích
tu lásku nepřáli mně ani jí.


A proto se stalo a dávno to juž
v tom už moře království,
že z mraků šleh´ vítr a omrazil
mou krásnou Annabel Lee.
I přišli vzácní její příbuzní
a hned mně uloupili ji,
a pak ji zavřeli do hrobky tam
u moře v království.

Ni půl tak šťastni nejsou andělé,
tož nepřáli mně ani jí,
a to byla příčina (již každý zná
v tom u moře království),
že z mraku šleh´ vítr v půlnoci,
že zmrazil, v prach srazil mou Annabel Lee.
(celá báseň sa nachádza v zbierke Poeových básní Havran a jiné básně, vyd. z r. 2017.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára