streda 22. mája 2019

R. I. P. Dušan Mitana :-(


Dnes zomrel môj najobľúbenejší slovenský spisovateľ, predstaviteľ postmoderny,
Dušan Mitana.
V mojom srdci je obrovský spleen.
Ale teraz je na lepšom mieste.
R. I. P.


Jeden z jeho posledných rozhovorov:


Medzi Mitanove najlepšie diela rozhodne patria súbory poviedok
Nočné správy a Psie dni, novela Patagónia a kriminálny román Koniec hry.

Je mi ľúto, že sa mi už nepodarí vidieť ho naživo 
a nebudem vlastniť podpísaný výtlačok jeho brilantného diela. :-(
A taktiež, že už nenapíše nič nové.
Avšak, jeho diela navždy ostanú živé (nielen) v mojej pamäti.


Mitanove knižky sú originálne, tajuplné, nechutné, mysteriózne,
mnohokrát vtipné a skoro všetky sa vyznačujú prekvapivým rozuzlením.
Nielen preto si získali moje ♥.
Dušan Mitana patril medzi popredných predstaviteľov postmoderny, 
inovátorského a takpovediac rebelského smeru v literatúre.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára