utorok 23. júla 2019

Tip na (nielen) letné čítanie - séria Rockové tango od Moniky Wurm ♥


Zbožňujem Moniku Wurm ♥. A séria Rockové tango je moja najobľúbenejšia z jej tvorby (aj keď ešte nemám od autorky všetko prelúskané, no už teraz viem, že v mojom srdci tieto dve knižky neprekoná žiadna iná). Taktiež si myslím, že obe sú dokonalým čítaním na horúce, dlhé letné dni. Majú v sebe nesmierne veľa romantiky (ako inak), vzrušenia, lásky, ale i smútku, tragédií a nečakaných zvratov. 


Každú zo série spája rovnaký hlavný hrdina - rockový spevák Damien, no hlavné hrdinky sa menia. V prvej knižke Rockové tango rozpráva príbeh mladá tanečnica a ošetrovateľka Sunshine Lawsonovej, kým v druhej knižke vystupuje do popredia úplne odlišný typ ženy - mladá rebelka, punkáčka telom i dušou Melody, prezývaná aj "tchor". Obe sa od seba na plnej čiare líšia, či už správaním, povahovo, charakterom, prístupom k Damienovi i celkovým vyžarovaním.

Pri tejto sérii som postupovala trochu netradične - najprv som prečítala druhú časť a až neskôr prvú. Opäť totiž zaúradovala esteticky založená časť mojej osobnosti a Rockový sen ma zaujal kvôli obálke. Neprekážalo mi, že je voľným pokračovaním prvej časti, pretože podľa krátkeho obsahu mi prišlo, že ma to nijako neovplyvní pri spoznávaní postáv. Takže, ak niekoho neláka prehrýzť sa skoro 800 stranovou sériou, môže pokojne zvoliť len jednu z jej častí (avšak, čitateľ tým prichádza o jeden zo skvelých, dojímavých, milostných príbehov). Obe časti fungujú dokonale, keď sú prečítané spolu.


Rockovému snu nemám čo vytknúť, avšak pri prvej časti Rockové tango mám dve malé negatíva, ktoré mi trochu prekážali (ale nijako nenarúšali kontinuitu dojímavého, milostného deja), a to:
1) obálka
2) zvolené piesne autorky, ktoré dotvárali dej (aj keď ho nijako nenarušovali).

Nemám totiž rada "nabúchaných, polonahých svalovcov" na knižných obálkach. Zdá sa mi, že je toho na knižnom trhu priveľa a ich jediným cieľom je predať knihu zaujatým čitateľkám. Je to prvoplánové a miestami až nevkusné. A konkrétne tento model sa mi vôbec nepáčil a v mojich predstavách vyzeral Damien úplne inak. 

Od geniálnej Moniky Wurm mi prišiel jej krok pridať do knihy zopár piesní známych rockových a metalových kapiel, ktoré akože napísal Damien pre Sunshine, ako veľmi jednoduchý. Oveľa radšej by som si bola prečítala nejaké jej osobné básne alebo rýmovačky, čokoľvek. Na druhú stranu chápem, že nie každý má "básnické črevo" a týmto krokom zároveň prezradila čitateľom, čo počúvala pri písaní príbehu.


Ak by som si mala vybrať, tak obe knižky mali svoje čaro a do oboch hlavných hrdiniek som sa svojím spôsobom zamilovala. Síce mám ako príbeh radšej Rockový sen, pretože kvôli Melodyiným výčinom je vtipnejší a dobrodružnejší, no v rámci Rockového tanga som si zas väčšmi obľúbila nežnú, citlivú a starostlivú ryšavku Sunshine. 

V rámci deja nebudem nič konkrétne prezrádzať. V prvej časti ide v podstate o sukničkársky, bohémsky život rockového speváka Damiena, ktorého zmení vážna nehoda. Sunshine sa o neho začne starať a Damiena neskutočne zmení jej láska, starostlivosť, neha a nádej, ktorú mu zaseje do srdca. Je to nesmierne dojímavý príbeh. Ten koniec ma doslova rozdrvil!
No a v druhej časti čitateľ sleduje ďalšie odvíjanie sa Damienovho rockového života po jeho vyliečení sa. Do života mu vstúpi punkáčka Melody a on sa jej ujme (nielen) ako producent.  
  
Ten, kto sa túži nechať strhnúť dejom a otáčať stránku za stránkou bez náznaku nudy, by rozhodne mal siahnuť po tejto sérii od úžasnej Moniky Wurm.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára