pondelok 5. augusta 2019

Charles Baudelaire - Sempre Eadem


"Odkiaľ je, vravíte, clivota vaša čudná,
čo stúpa jak more na holé skaly zeme?"
- Keď srdce naše raz už všetko povychutná,
je život iba zlo! Tajomstvo toto vieme,



poznáme prostý žiaľ, niet mystéria, nieto,
je samozrejmý tak jak vaša radosť skvúca.
Ó, krásna zvedavá, nepýtajte sa preto,
a hoc je sladký hlas, nech ticho neporúca,

len ticho, neznelá! vy duša očarená!
na perách detský smiech! Viac ako Život pre nás
Smrť súka hebkých pút najlákavejšiu sieť.

Nechajte, nech klamom dnes srdce opije sa,
keď klesá v slastný sen cez vašich očú plesá,
a driemať dajte mi a dýchať vašu pleť.

1 komentár:

  1. Ahoj nevedel som, že sa ti páči Baudelaire.Našiel som ho v preklade do angličtiny
    http://www.art-and-archaeology.com/poems/baudelaire.html
    dúfam že ti angličtina nevadí
    Pozri si aj môj blog https://poetivan.blogspot.com/
    a aj moje básnické zbierky na bookrix.com
    ale nájdeš ich aj na knižných weboch.
    čítaj poéziu.

    OdpovedaťOdstrániť