piatok 10. apríla 2020

Kingovky, ktoré sa oplatí prečítať viackrát počas prežívania


Sú knihy, ktoré čitateľ odloží po prečítaní na poličku alebo do svojej knižnice a už sa k nim nikdy nevráti. A potom sú knihy, ktoré sa oplatí čítať znovu a znovu (dokonca aj viackrát do roka) a nikdy táto činnosť človeka neomrzí. Ten, kto ma pozná vie, že Stephen King je môj absolútne najväčší obľúbenec a tzv. knižný miláčik. Jeho knihy ma priviedli k chuti do čítania. Vždy, keď je mi ťažko, jedine jeho knihy mi dokážu pomôcť. 

Do tohto výberu som vybrala pár mojich srdcoviek od kráľa hororu:
  • Carrie
  • súbor poviedok Noční směna
  • Řbitov zvířátek
  • Pytel kostí
  • Nezbytné věci
Aktuálne som sa rozhodla pre re-reading úžasného diela Nezbytné věci.

Myslím si, že je dobré dať si z času na čas re-reading nejakého svojho obľúbeného diela. Pri kvante literatúry, ktorú vášnivý čitateľ počas roka prečíta, sa môže ľahko stať, že zabudne na detailné súvislosti svojej obľúbenej knižky. Keď to isté dielo prečíta viac než raz, aj po rokoch sa mu vybavia jednotlivé scény, ako keby ich čítal iba včera. Nehovoriac o tom, ako si mnohé skvostné diela zaslúžia, aby boli prečítané viackrát

Často som sa počas čítania obľúbenej knihy pristihla pri myšlienke, že pri nej plynúcimi rokmi prežívam iné emócie a dokonca, niektoré postavy si predstavujem úplne odlišne, ako keď som sa s nimi stretla po prvýkrát. Re-reading pre mňa predstavuje rovnako záživné a obohacujúce čítanie ako keby som siahla po celkom novom, neznámom diele, pričom to má jednu veľkú výhodu - viem, že ma toto dielo určite nesklame. ♥

Všetkých týchto päť Kingoviek si plánujem prečítať zas a zas, pričom všetky som doteraz prečítala dva až trikrát. A nikdy ma to neomrzí.


A prečo tak zbožňujem práve tohto autora?

V tomto obrázku je jedna z mojich odpovedí - jeho postavy sú skutočné a vypovedajú o tom, že jedinými monštrami vo svete sú ľudia. V mysli majú svojich démonov, ktorí im nedajú po nociach spávať a nútia ich robiť niečo, čo by v skutočnosti nechceli robiť. Prechádzajú si rôznymi strasťami a my ako čitatelia im držíme palce, ale mnohokrát ich znenávidíme. A veľmi dobre im rozumieme, pretože sme podobní, ak nie rovnakí... 

King sa dokonale prihovára čitateľovi, ako keby bol našim najlepším kamarátom a jediným človekom, ktorý nám naozaj rozumie. Vrelo nás objíme a drží nás za ruku, keď spolu s ním prechádzame hlbokým, strašidelným lesom alebo len cez obyčajne pôsobiacu ulicu, na ktorej žije sériový vrah. 

King ma naučil, že vo svete nemožno každému veriť a treba sa vystríhať tmavým uličkám, veriť našepkávaniu intuície a rozhodne nedôverovať milo sa usmievajúcim paničkám od susedov. Podržal ma pri tom, keď mi opísal, ako priatelia odchádzajú a prichádzajú a že nikto pri jedincovi neostane navždy. Taktiež ma podržal v tom, ako láska nesmierne bolí a že je to jeden z najbolestivejších pocitov. Vysvetlil mi, že človek je v živote na všetko sám, pretože tie najrozhodujúcejšie okamihy v našich životoch musíme zvládnuť len my sami a nikto pri nás vtedy stáť nebude.   


Vďačím Kingovi za veľa. Pomohol mi prejsť dospievaním a aj teraz mi jeho knihy nesmierne pomáhajú. ♥ Pri čítaní jeho kníh sa necítim sama a viem, že tam vonku je kopu ľudí ako ja, ktorí chápu a prežívajú podobné veci. A, samozrejme, King je medzi nimi.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára