pondelok 15. júna 2020

Staré hororčeky od vydavateľstva Amos a séria Obludné zrkadlo


Po dlhej dobe som dostala opäť náladu na upírčekov a aktuálne som sa začítala do Upírovej kliatby od Geoffreyho Cainea. Túto útlu paperbackovú brožúrku vydalo vydavateľstvo Amos, u ktorého som sa stretla s viacero skvelými horormi napísanými v old school štýle a ktoré dodnes patria medzi moje srdcové záležitosti. Patria sem knihy Čas diabla, Kniha smrti a Rybník. V tomto článku ich väčšmi priblížim a zaradila som sem aj sériu Obludné zrkadlo, o ktorej sa dosť málo hovorí, ale v rámci hororového žánru je to skvelé čítanie.



Ako som už zmienila, práve sa prelúskavam dielom Upírova kliatba. Dej je situovaný do mestečka Andower, ktoré je iba zdanlivo pokojným miestom na život, pretože v neďalekom lese číha starodávne zlo. Po tom, čo zmiznú dvaja mladí chlapci, sa rozbehne pátranie. Archeológ a detektív v jednom, charizmatický Abraham Stroud sa snaží prísť problému na koreň a keďže oplýva jasnovideckými schopnosťami, vytuší, že v malom mestečku žijú ľudia, ktorí ľuďmi v skutočnosti nie sú... Zatiaľ som v polovici, ale čítanie ma veľmi baví a páči sa mi, že upíri sú v tomto diele zobrazení ako tajuplné, príšerné bytosti, ktoré bažia po krvi a túžia ovládnuť svet. 

Dielo Rybník som čítala už dávnejšie, ale z tohto výberu knižiek ma oslovilo najmenej. Dej sa točí okolo rybníka, v ktorom sa ukrýva tajuplné zlo a požiera ľudí, ktorí sa ocitnú v jeho blízkosti. Viac si z knihy, pravdupovediac, ani nepamätám. Je to oddychové čítanie s pár hororovými prvkami, od ktorého netreba čakať veľa...

  
Kniha smrti a Čas diabla patria medzi moje srdcové záležitosti v rámci hororu, pretože to boli prvé hororové príbehy, ktoré som prečítala v detstve a v maximálne možnej miere ma vydesili a premýšľala som nad nimi, snívali sa mi o nich nočné mory... Čas diabla som čítala viac než raz a vždy ma nadchol. V skratke v ňom ide o hľadanie rôznych obetí rituálne obetovaných diablovi. V Knihe smrti zas ide tiež o diabla, tentoraz ukrytého v stránkach diabolskej knihy, ktorá vyčkáva na človeka, ktorý si ju prečíta, aby sa z neho mohla živiť a naklonila jeho dušu k temnote. V živote daného človeka sa bude všetko obracať k lepšiemu, ale na konci si kniha vyžiada jeho smrť...


Na záver to najlepšie - séria Zrkadlo. Ide o hororčeky s detektívnou zápletkou. Prvá časť Obludné zrkadlo pojednáva o prastarom predmete, ktorý sa živí všetkými intenzívnymi ľudskými emóciami, od vášne až po hnev. Toto zrkadlo silnie s každou kvapkou preliatej krvi. Jeho kúzlo si po celé stáročia žiada nové a nové obete. Čitateľ sa v prvej časti zoznámi s hrôzostrašnou silou zrkadla, ktoré sa po celé stáročia premiestňuje k rôznym majiteľom a nik ho nedokáže rozbiť ani nijako inak zničiť. Istý londýnsky starožitník objaví jeho magickú silu. Začne sa mu v ňom objavovať prekrásna, zmyselná žena, ktorá ho bude zvádzať k tomu, aby páchal násilné činy...

Vo voľnom pokračovaní Diabolská vidina sa čitateľ opäť stretáva s čarovným, diabolským zrkadlom, ktoré tentoraz objaví v starom dome jedno dievča, ktoré zistí, že ho zdedilo po rodičoch. Dokáže prerušiť temný kruh zvrátených obetí, ktoré si zrkadlo neustále žiada? 

Výborné, napínavé čítanie! Knihy sa v 90. rokoch stali najžiadanejšími bestsellermi a boli odmenené cenou E. A. Poea. Úprimne, nečítala som už nič také originálne a hororové ako je séria Obludné zrkadlo. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára