sobota 6. februára 2021

Smrtící tajnosti

 

Posledný prípad s vyšetrovateľkou Erikou Fosterovou od Bryndzu som si nesmierne vychutnala a tentoraz sa autorovi podarilo poriadne mi zamotať hlavu. Skoro po celý čas čítania som si myslela, že naisto viem, kto sa bude skrývať za maskou vraha... a nakoniec mi autor ukázal, že som sa totálne mýlila. Tento prípad ma bavil zo všetkých najviac a zapísal sa medzi moje obľúbené. 

Príbeh sa odohráva počas vianočných sviatkov. Všade vládne mráz, tuhá zima a sneh umožňuje úchylnému vrahovi potichu sa zakrádať k svojej vyhliadnutej obeti. Tento úchyl, ktorý pobehuje po uliciach Londýna s plynovou maskou na tvári, odetý do čierneho plášťa, prepadne náhodného okoloidúceho uprostred noci a užíva si pocit strachu, ktorý v ňom navodí. Dusí ho, až kým nestratí vedomie, čo ho nesmierne vzruší, a následne sa vyparí do tmy. 

Avšak, po tom, čo je zavraždená krásna burleska pred prahom svojho domu (a daný útok na jej osobu je viac než beštiálny) sa stane situácia vážnejšou, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Pouličné kamery ukážu, že ju napadla osoba v plynovej maske. Je to však tá istá osoba, ktorá prepadáva ľudí náhliacich sa z vlakovej stanice domov neskoro večer? Prečo zabil až teraz - a to krásnu, mladú tanečnicu burlesky?

Člověk je nejméně sám sebou, když mluví o sobě. Dej mu masku a poví pravdu. - Oscar Wilde  

V detektívkach mám rada čo najviac zamotané príbehy. Taktiež čo najviac atypického vraha so zvláštnym životným štýlom. V tomto prípade som si teda prišla na svoje. Nemám rada (na môj vkus) nadnesený ošiaľ okolo Bryndzu, kvôli čomu som čítanie jeho kníh dlho odkladala. Ale keď som sa už odhodlala začítať sa do jeho prípadov, nebola som sklamaná. 

Za mňa je rozhodne autorom, ktorý je taký skvelý najmä preto, že dokáže opísať jednotlivé postavy, ako keby ich poznám od detstva a v skutočnosti žili (a mohli byť aj mojimi susedmi). Rozpráva o nich s ich svetlými, ale aj tienistými stránkami, a preto na mňa jednotlivé prípady pôsobili viac než reálne - zahĺbila som sa do ich životov natoľko, že som zabudla na realitu vôkol mňa. A neskôr som si uvedomila, že ešte aj pred spaním uvažujem nad ich konaním, čo všetko ich ovplyvnilo, či záľubami.

Až je mi ľúto, že prípady s Erikou Fosterovou skončili a zrejme sa ďalších nedočkám, keďže Bryndza započal novú tvorivú kapitolu s inou vyšetrovateľkou. Celkom som si ju obľúbila a zrazu sa s ňou musím lúčiť... no plánujem sa vrhnúť aj do jeho nových kníh, tak aspoň neskôr porovnám ich charaktery a možno si novú vyšetrovateľku obľúbim viac.

Každopádne, Bryndza mi v tomto príbehu opäť ukázal, že si nik nemôže byť istý tým:

kto býva na jeho ulici, 

akú má za sebou minulosť, 

čo môže skrývať v tajnom trezore,

prečo robí to, čo robí a čo všetko potrebuje k tomu, aby sa odpútal od reality...

A ešte mi aj načrtol svet burlesknej tanečnice, čím si Smrtiace tajnosti získali moje literárne srdce.  

 🌟🌟🌟🌟🌟 5/5  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára