nedeľa 13. júna 2021

Lisey a její příběh

 

Lisey a její příběh je jedna z tých Kingoviek, s ktorými som mala v priebehu niekoľkých rokov problém ich dočítať. Avšak, teraz sa mi to, konečne, podarilo a po dočítaní tohto veľdiela musím uznať, že k tomuto príbehu som potrebovala istým spôsobom dospieť, aby som ho dokázala naplno precítiť. 

Ide o dojemný, temný, snový kúsok plný šialenstva, v ktorom King opísal neskonalý smútok z odchodu blízkej osoby, ktorej duša kvôli trpkému detstvu nasiakla temnotou a čitateľ sa tak spolu s ňou vydal na cestu do snového, purpurového Bájosveta plného nadprirodzena a tajomna.
Ide tiež o príbeh jedného konca lásky, ktorej Lisey obetovala svoj život a o spôsobe, ako sa vyrovnávala s jej odchodom.

Pomaly vychádzajú diely z novovzniknutého rovnomenného seriálu, na ktorý sa čo nevidno chystám a viac-menej ma to donútilo dočítať do konca tento príbeh, ktorý patrí ku Kingovým najobľúbenejším z jeho pera (a už som aj pochopila a naplno precítila, prečo je tomu tak). 

Lisey po vyše 20ročnom manželstve umrie milovaný Scott a po dvoch rokoch trúchlenia sa prinúti vypratať manželovu pracovňu. Jej manžel Scott bol uznávaný a slávny spisovateľ a život s ním často nebol prechádzkou ružovou záhradou. Mnoho spomienok a spoločných zážitkov Lisey vytesnila z mysle a teraz sa opätovne ponorí do snovej ríše, v ktorej sa nachádza plno temna, bolesti, ale i nádeje a svetla. 

Vo chvíli, ako sa Lisey prehŕňa naskladanými škatuľami plnými Scottových poznámok, náčrtov, rukopisov a kníh, jej sestra Amanda spácha pokus o samovraždu. Alebo sa len taktiež chcela dostať do snovej ríše Bájosveta? Lisey ju nájde v jej dome porezanú na mnohých častiach tela, v katatonickom stave. Do toho všetkého jej začne vyvolávať šialený obdivovateľ jej manžela, ktorý sa mieni dostať k jeho nikdy nevydaným, vzácnym kúskom. 
Lisey sa čím ďalej, tým viac začne prepadávať do vlastných bolestivých spomienok a šialených vízií...


Je nesmierne ťažké prelúskať sa prvými sto stranami a kvôli týmto stranám som dočítanie tohto diela odkladala veľmi dlhú dobu. Napokon sa z neho vykľulo jedno z tých Kingových diel, ktoré som si nadmieru obľúbila a určite sa k nemu ešte niekedy vrátim. Dokonca by som napísala, že má osobitné postavenie medzi jeho ostatnými dielami, pretože pojednáva o natoľko bolestivých a temných záležitostiach, ktoré sa mi zaryli hlboko pod kožu.

🌟🌟🌟🌟🌟 5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára