štvrtok 23. marca 2023

Miesta, kde všetky kvety vädnú...

 


Vytiekol mi z prstov pomaranč.
Chcel ma vziať so sebou na ranč.
Uniesť niekam do neznáma -
tam, kde smie ležať jedine dáma.

Za volantom míňal čierne pruhy,
keď mi po tvári stekali biele slzy.
Vložil mi do lona ružové puky
z kvetov, ktoré priskoro zvädli.

V žilách nám kolovala zrada,
na perách schla trpká príchuť pekla.
Na dne studne sa leskla ryba
a z jeho očí vyletela obálka...
...obálka plná hnisu, cezmíny a hriechu.
Baviť sa treba jedine v stredu.

Vytiekli mi z pŕs čerešne.
Zo srdca si vytvorili ostré terče.
V posteli ma chytili za ruku,
ale neprijali žiadnu emóciu.

Treba ma držať na konári,
obrať všetky plody, vystrihať listy,
zasiať nové semeno zlosti
na miestach - iba tam - kde smie rodiť jedine dáma.

Jedine ona - celá a sama.
Trpká na povrchu, sladká vo vnútri.
Izolovať, odvzdušniť, spiecť do kôry
a nech sa vyzdobí perlami.

Dáma z pomaranča, dievča z liehu
túži prežívať iba tyraniu.
Nepatriť nikomu a občas niekomu.
Na miestach, kde všetky kvety vädnú.

Miesta, kde všetky kvety vädnú
a rána priskoro tmavnú.
Tam niet jediného citu.
Iba pozlátko, perly a hudba -
na lúkach, kde leží jedine dáma.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára