nedeľa 3. decembra 2023

Freida McFadden - Pomocníčka

 

Zbožňujem psychologické trilery a po dlhšom čase sa mi dostal do rúk opäť jeden z kvalitnejších knižných psychotrilerov, ktorý som zhltla skoro za jeden deň. 
Autorka Freida McFadden sa zameriava na písanie kníh tohto žánru a jej prvotina Pomocníčka sa stala svetovým bestsellerom.

Kapitoly sú krátke a čítajú sa ako keby samé. Príbeh je rozdelený do troch častí a je prerozprávaný hlavne z pohľadu pomocníčky v domácnosti Millie, ale aj jej zamestnávateľky Niny, ktorá žije v luxusnom svete spolu so svojím manželom Andrewom a malou dcérou Ceceliou.

Millie prespáva už mesiac v aute, ťažko si hľadá prácu a kedysi bola dlhé roky zavretá vo väzení. Po tom, čo dostane pracovnú príležitosť od Niny, ktorá sa len tak neodmieta, si zaumieni, že už nikdy nechce byť niekde uväznená a dúfa, že tentoraz o prácu nepríde.

Nasťahuje sa do podkrovnej izby veľkého, luxusného domu a postupne zisťuje, že pani domu Nina nie je vôbec psychicky v poriadku, ako sa mohlo zdať na pohovore. Jej dcéra Cece je rozmaznaná a má náročné požiadavky, ktoré nedokáže každý splniť. Po škole navštevuje niekoľko krúžkov, od baletu až po karate a Millie musí stíhať nákupy, upratovanie, varenie a jej občasné vyzdvihovanie zo školy. 
Andrew je naopak, od svojej manželky, milý a veľmi chápavý. Millie padne do oka a nepotrvá dlho, sympatie začnú byť vzájomné a neostane len pri nich...

Postupne sa v príbehu začnú pred čitateľom vynárať rôzne otázniky... Napríklad, prečo sa Milliena izba dá zamknúť iba zvonku? Načo sa okolo domu neprestajne obšmieta záhradník celej štvrti Enzo? Trpí Nina na nejakú psychickú chorobu alebo to len hrá? Za čo sa vôbec Millie dostala do väzenia počas dospievania? 

Ako to už pri dobre napísaných psychotrileroch býva, nič nie je také, ako sa môže na prvý pohľad zdať a prekvapivé momenty sa začnú sypať jeden po druhom v závere. S Millie som sympatizovala od samého začiatku (mám rada tzv. badass hrdinky). A aj keď som k Nine pociťovala prevažne odpor a občas aj hnev, napokon mi až tak neprekážala a zmenila som na ňu názor.

Je tu celkom dobre načrtnutá problematika sadizmu, psychopatie a PTSD. Od autorky si plánujem prečítať aj ďalšie diela, ktoré sa mi dostanú do rúk. Vie dávkovať čitateľovi napätie i postupne odhaľovať tajomstvá, zvratmi stupňovať chuť obracať stranu za stranou.

🌟🌟🌟🌟🌟 5/5

  

  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára