sobota 27. januára 2024

Mona Kasten - Osamelé srdce

 

Nemecká autorka Mona Kasten si získala moju čitateľskú pozornosť už pri niektorých dieloch z jej predošlej série Again. Osamelé srdce je prvým dielom novej romantickej série (ďalší diel má vyjsť v apríli), v ktorej nechýbajú rôzne formy závislostí, nespracované traumy, depresie a problémy s úzkosťou, panickými atakmi. 

Hlavnými hrdinami sú Rosie a Beast. 
Rosie pracuje v internetovom rádiu, ktoré je jej osobným projektom. Pravidelne v ňom vedie rozhovory so známymi hudobníkmi a jedného dňa sa jej má splniť sen. 
Do štúdia prijme pozvanie známa kapela Scarlet Luck. Jeden z jej členov, Beast, má však problémy s panickými atakmi a neznesie akýkoľvek dotyk, prejavy náklonnosti a od každého si udržiava emocionálny odstup. 

Ich prvé stretnutie nedopadne vôbec podľa jej predstáv a je ako vystrihnuté z tragikomického filmu. Neveriacky som krútila hlavou a hltala stranu za stranou, pričom ma opäť raz dokázala prekvapiť sila ľudskej zlosti, primitívnosti, nenávisti a hlúposti. 

Milovníkom fialovej farby Rosie a Beast určite hneď od prvého momentu prirastú k srdcu. Ja som bola očarená a doslova som potrebovala vedieť viac o Beastovi... ale autorka mi to nedovolila. Ku koncu som pociťovala bezmedznú frustráciu - zase raz musím čakať na pokračovanie! A množstvo otázok, ktoré sa mi počas čítania vyrojilo v mysli, ostalo nezodpovedaných a ja len tápem, prečo a kvôli komu Beast tak veľmi trpel.

Za najsvetlejší moment v ich spoločnom spoznávaní sa považujem spoločný videochat počas toho, ako si obaja farbili vlasy. 

Autorka tu načrela do množstva vážnych tém - od kyberšikany, cez závažnosť depresie, až po závislosť na alkohole a odsúvanie nespracovaných traumatických zážitkov na neskôr. Beasta doslova pohltila kariéra a jej umelé pozlátko, pričom sa utápal v neschopnosti dôverovať druhému človeku. Rosie zase utrpela psychickú traumu zo šírenej nenávisti na nete voči jej osobe a okúsila i to, ako veľmi bolí zrada od blízkeho človeka.

Túto knihu by si mal preto prečítať každý milovník príbehov, ktoré zachádzajú hlbšie a miestami režú do živého a v ktorých nie je priestor pre presladené a nereálne vykonštruované situácie. Autorka tu vykreslila dvoch silných hrdinov, ktorým túžim dať priestor v mojom voľnom čase znovu a znovu (aj keď neznášam čakanie...).

🌟🌟🌟🌟🌟  5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára