piatok 26. júla 2024

Moderná rozprávka pre dospelých z pera Moniky Wurm

 

Keď vyšla Kráska & Beštia od slovenskej spisovateľky Moniky Wurm, samozrejme, že skončila u mňa v predobjednávke a už som len čakala na správne obdobie, aby som si príbeh vychutnala plnými dúškami. Stalo sa tak tento týždeň a ostala som viac než očarená!

A tak jednu z jej najnovších knižiek, ako ju sama nazvala modernú rozprávku pre dospelých, zaraďujem už teraz do svojho rebríčka top 5 najlepších kníh, ktoré som prečítala v tomto roku. Pri čítaní som prežívala celú škálu rôznych emócií, od hrôzy, napätia, smútku, až po radosť i momenty prekvapenia. 


Tajomného Behemotha som si obľúbila už po prvotných kapitolách a postupne, ako odkrýval svoj životný príbeh, som v úzadí mysle ďakovala pani spisovateľke za túto knihu, pretože čitateľovi odovzdáva veľmi dôležité posolstvo o sile bolesti duše a temnej strane reality, z ktorej jediným východiskom sa môže stať iba nádej -, pretože, ako sama píše: ...niekedy je nádej všetko, čo máme...    

Hlavná hrdinka príbehu Lili túži najviac zo všetkého po rodine. Život ju facká z každej strany, trpí aj kvôli jazve, ktorú má na líci. Po tom, čo sa jej doslova zrúti celý jej svet, sa nechá nahovoriť od sesternice na zoznamovacie aplikácie. Nemá však šťastie. Ale potom sa jej do rúk dostane zaujímavý inzerát - istý zámožný muž si hľadá ženu, pretože túži po rodine, ale jeho jedinou podmienkou je, že ho nemôže vidieť. Vyzerá totiž beštiálne a túži po pravej, bezpodmienečnej láske... 

Lili sa zúčastní výberového konania a prejde niekoľkými testami spolu s ďalšími tromi vyvolenými, ktoré dostanú šancu odletieť za ním do Ameriky. V jeho obrovskom sídle budú prechádzať ďalšími previerkami a testami vernosti, oddanosti, úprimnosti...

Po tom, čo sa Lili ocitne v jeho obrovskom sídle, prežíva nespočetné množstvo prekvapení, odhaľuje mnohé tajomstvá Behemotha, ktorý jej postupne dovoľuje priblížiť sa k nemu počas úplnej tmy. Zažíva pri ňom vášeň a túžbu, akú nikdy predtým v živote nepocítila a po týždni si sama pred sebou priznáva, že sa do neho zamilovala bez toho, aby ho čo i len kútikom oka zazrela.  

Kto však skutočne je? Ako to, že je taký prekliato bohatý? Prečo ho nemôže vidieť? Čo všetko pred ňou skrýva? 

Pani spisovateľka do príbehu miestami vsunula i zmienku o úžasných metalových baladách, medzi inými Heart like a Grave od fínskej death metalovej kapely Insomnium, za čo som jej opäť v mysli ďakovala a moje srdiečko plesalo, ako dokonale zapasovali do atmosféry daných pasáží plných smútku či vášne. 

Nechcem viac prezradiť z deja, pretože predtým, než som sa do tejto literárnej krásky pustila, som si o príbehu nič nevyhľadávala, aby som ostala milo prekvapená. A oplatilo sa, pretože príbeh sa mi o to väčšmi zapísal pod kožu. Stal sa mojou veľkou srdcovkou kvôli danému posolstvu a sile bezpodmienečnej lásky, ktorá je darom a niekedy prekliatím. Zároveň je jediným svetelným bodom v lese temnoty plnom tráum, zneužívania, závislostí, démonov minulosti. 

Na jej stránke https://www.monikawurm.sk/home/ aktuálne prebiehajú ďalšie predobjednávky a akcie.

🌟🌟🌟🌟🌟 5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára