utorok 17. septembra 2024

Dark Academia GoThikana od RuNyx

 

Zbožňujem, zbožňujem, zbožňujem!!! 

Áno, občas som pri čítaní  ani nedýchala a  áno, hltala som kapitolu za kapitolou. Ak som niekedy túžila ocitnúť sa v nejakom príbehu - do tohto by som sa teleportovala okamžite, bez možnosti návratu. 

RuNyx sa podarilo vtiahnuť ma do príbehu natoľko veľmi, až som odkladala iné činnosti. Aj keď pred začatím príbehu dala zoznam skladieb, ktorý sa zmestil skoro do troch strán, zvolila som iný playlist pri čítaní, konkrétne tento: 
a dotváral mi tajomnú atmosféru príbehu. 


Po strašnom zážitku s HA som až s obavami pristúpila k tejto knihe, po ktorej som slintala už od leta, pretože hneď na začiatku je poznámka autorky, že sa v príbehu budú nachádzať explicitné scény... Jednoducho varuje, aby čitatelia mladší 18 rokov nesiahali po tejto knihe, ale ani tí, ktorých duševné zdravie by danými témami mohlo byť nalomené. 

Príbeh GoThikany patrí k autorkiným obľúbeným a pri jeho písaní sa inšpirovala skutočnými udalosťami z jej vlastného života - niekoľko rokov študovala na internátnej škole v horách, okolo ktorej sa tradovali desivé historky. Dokonca spávala v izbe, kde predtým zomrelo dievča. Hmm, no rozhodne fascinujúce informácie než sa čitateľ ponorí do čítania...

Hlavná hrdinka Corvina je čarodejnica s krásnymi a nezvyčajnými fialkovými očami. Matka ju vychovávala v lese, sama ju učila a vodila do miestnej knižnice. Po strate matky jej jedného dňa do chalupy príde list, v ktorom jej oznamujú, že ju prijali do elitnej univerzity vo Verenmore. Škola sa nachádza vysoko v horách, samotná budova je odľahlý hrad plný tajomstiev, záhad, smrti... Corvina berie list ako znamenie a prijme túto zvláštnu ponuku. 

Na škole učí literatúru záhadný, tajuplný a charizmatický Vad, ktorý si popri učení dokončuje doktorandské štúdium. Kolujú okolo neho nepríjemné zvesti, ale po tom, čo ho Corvina nájde hrať na klavíri a blesk mu ožiari jeho bledú a zvodnú tvár, sa doslova prepadne do víru šialenstva a nechá sa pohltiť kúzlom jeho osobnosti. 

Iskry, ktoré okolo nich lietajú zbadajú aj jej spolužiaci a nepotrvá dlho, Vad jej postupne začne odkrývať nielen časti svojho zvodného tela, ale aj všetky možné záhady okolo školy - tajomný les a jazero, nevyriešené samovraždy, záhadné zmiznutia, podivné spolky... Corvinine šialené nočné mory, morbídne predstavy a hrôzostrašné halucinácie s Vadovou prítomnosťou naberajú na intenzite, až sa začína strácať na pomedzí reality a snov... Všetko zlo vyvrcholí počas Čierneho plesu. 

Bol k nej temný Vad naozaj úprimný alebo svoju lásku k nej nemyslel vážne a túžil iba po jej smrti? 


Ako som už písala, nedýchala som! Mňa tento gotický príbeh totálne dostal. Žrala som ho od prvej kapitoly. Autorkin štýl písania je očarujúci 💜. Zároveň necháva čitateľa v ustavičnom očakávaní, čo sa bude diať ďalej. Silno cítiť, že sa inšpirovala Poeom a Stokerovým Draculom, od ktorých výroky sú v úvode knihy a nechýba tu ani detail v podobe mapky. 

Tajomná univerzita, ktorá mi pripomínala Draculov hrad. Tajomný les, chata, jazero... Záhadný spolok. Nevyriešené vraždy a samovraždy. Temný Vad, ktorý mi asocioval Draculu samotného (už len upírie zuby mu chýbali...). Danse Macabre, ktorý si vytvorili Čarodejnica a Diabol ma, jednoducho, odrovnali. Táto rozprávkovo temná romanca je odteraz mojou srdcovou záležitosťou. 

Aj napriek upozorneniu v úvode, autorka dané témy načrtla vkusne a prijateľne. Dokázala do mňa preniesť Corvinu frustráciu, žiadostivosť i chaos mysle. Nič traumatizujúce či nadmieru nepríjemné... 

Autorkin web: RuNyx

⭐⭐⭐⭐⭐ 5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára