nedeľa 22. septembra 2024

Vytúžené pokračovanie - Krehké srdce



K pokračovaniu Osamelého srdca od Mony Kasten som sa dostala ešte pred pár mesiacmi, ale nebola som v správnom rozpoložení, aby som ho dokázala čítať. Po pár kapitolách som ho chtiac-nechtiac musela odložiť. Teraz som sa však k nemu vrátila a zhltla ho za dva dni. 
A za mňa je táto časť ešte lepšia ako prvá!

Autorka nám tu predostiera dosť kvalitnú emocionálnu nálož. Čitateľ sa ocitne na emotívnej hojdačke (alebo skôr horskej dráhe), kde mu bude mávať s celou škálou pocitov, negatívnych i pozitívnych, a snahou o vyrovnanie sa s nimi. No najmä bude spolu s hlavnými hrdinami túžiť po tom, aby sa ich snaha po naplnenej láske naozaj podarila. 

Láska občas nestačí. Problémy vďaka nej nezmiznú, aj keď si to človek veľmi želá... 

Tí, ktorí čítali prvú časť vedia, že Adam, bubeník Scarlet Luck, nastúpil na cestu liečenia a bol nútený odlúčiť sa od Rosie. Nadobudla som vtedy dojem, že si k sebe už nenájdu cestu. Aj prvá časť Krehkého srdca tomu nasvedčovala - Adamovi boj so závislosťou predsa len bral všetku energiu. Celý svet sa mu rozpadol a po pár mesiacoch liečenia ho musel začať skladať späť. A čeliť pri tom všetkým pocitom, pred ktorými utekal...

Na Rosie bol vyvíjaný tlak najmä z fanúšikovskej základne SL. Tí ju mali za klamárku a podvodníčku, neverili jej a hádzali na ňu špinu, že kvôli nej Adam opäť prepadne závislosti. Jej problémy s panickými atakmi však takýmito vyjadreniami iba naberali na sile...

Čítať Krehké srdce 💜 pre mňa nebolo jednoduché, ale zároveň som sa od neho nevedela odtrhnúť. Užila som si ho viac než predošlý diel. Adam mi prirástol k srdcu väčšmi než Rosie, ale obaja sú veľké zlatíčka, ktoré mi budú fakt chýbať... 
Autorka aj do pokračovania zakomponovala pasáž s ich spoločným farbením vlasov, za čo ju zbožňujem ešte viac ✨. Ich vzájomné doberanie jeden druhého, iskrenie medzi nimi a narastajúca túžba, vzlety i pády, postupné zbližovanie sa po ťažkých mesiacoch odmlky... 

„Nemôžeš vedieť, ako dlho ostaneme spolu. Možno navždy. Čo povieš potom?" 
„Navždy? Nemáš najmenšiu predstavu, aké je byť dňom i nocou s niekým, koho prenasledujú čierne myšlienky. Ja to viem. Je to strašné. Človeka rozhodí hocijaká maličkosť. Nechceš to mať na svedomí, ver mi. A nechceš to ani vidieť na vlastné oči." (s. 304-305)

Na poslednej strane sa nachádza varovanie od autorky, že jej príbeh obsahuje prvky, ktoré by mohli pôsobiť ako spúšťače - sú tu boje s depresiou a závislosťami, panické ataky, zmienky o sexuálnom násilí... Za mňa s týmito témami dokonale pracuje a postupne odkrýva myšlienkové pochody jednotlivých postáv a vyrovnávanie sa s traumami pomocou terapie a ochoty otvoriť svoje srdce láske. 

Ako najsilnejší prvok tohto diela celkovo považujem práve lásku - ochotu bojovať za ňu aj napriek ťažkostiam, ktoré pochádzajú či už z vonkajšieho sveta, alebo vnútorných zranení. Nevzdať sa pri náznaku prvého problému a nepoddať sa ťažobe vlastných temných myšlienok. Myslím si však, na čo aj autorka skvelo poukázala, že bez vonkajšej pomoci (či už terapeuta alebo rodinného príslušníka, priateľov) by to len sami dvaja nezvládali... 

Posledných cca 50 strán mi autorka dala riadne emocionálne zabrať! Prestala som im veriť, túžila ich prefackať, Rosie som znenávidela a hneď nato aj Adamovho kamoša, a potom som sa už len nechala unášať na vlne krehkosti ľudského srdca.
Vo svojej podstate je totiž dokonalé. Rovnako ako táto kniha.

⭐⭐⭐⭐⭐ 5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára